Guten Abend!

I dag har vært veldig lik gårsdagen, så jeg har ikke så mye nytt å fortelle, men det er litt.

Det var litt lettere å jobbe i dag ettersom jeg visste litt mer om hva jeg skulle gjøre her og der. Samtidig slapp Maria og Anke å mase, Heheh. Vi hadde også med oss Alicia som har praksis her. Hun går også på skolen, men to dager i uka er hun her. Hun er en veldig liten jente, kanskje 1.55 m høy. Snakker ikke så mye, men flink til å jobbe. Til tross for at det var over 300 stk til frokost så virket det ikke sånn ut. Frokostene her er veldig stressfri. Det er to andre som rydder og vasker oppvasken. Jeg husker dessverre ikke navnene deres, men de er veldig hyggelige. Han ene som rydder opp er fra Colombia og går på tyskskole. Jeg burde kanskje ha slengt meg på en time med han for å friske opp kunnskapen, haha.
Jeg har også fått masse fine komplimenter på arbeidsskjorta fra stasjonen. De syntes den var sehr toll!

Etter frokosten ble jeg med Anke opp for å re noen senger i dag også. Det var bare fire senger så det gikk relativt fort. Mens jeg har på lakenet så fikser hun dyne og pute. En seng tar oss bare et minutt tenker jeg.

Da vi gikk ned igjen fikk jeg lov til å hjelpe kjøkkenet med å lage litt mat. Det var ikke store greiene men det var akkurat sånn flisespikk jeg syns er gøy. Jeg lagde olje med basilikum og hvitløk som jeg kjørte gjennom med mixmaster. I den blandingen skulle jeg dyppe brød i for så å legge det på et brett. Jeg glemte å spørre men jeg regner med at de skulle grilles til middagen i kveld.

Brødene jeg skjærte opp var fra frokosten både i går og i dag. Dette er et godt bærekraftig eksempel, dere! Vi prøver å kaste så lite mat som mulig. Mens jeg drev med dette så hadde jeg nydelig utsikt mot havnetrafikken. Det er veldig høy trafikk altså. Og ikke minst mange stilige båter. Noen rare også. Jeg så faktisk en taxibåt i dag. Det har jeg aldri sett før, så det var gøy.

Etter jobb gikk jeg på rommet for å slappe av som vanlig. Etter en god strekk gikk jeg ut og tuslet som vanlig, men denne gangen en retning jeg ikke har gått enda. Før jeg sier hva jeg kom over så vil jeg bare si at det er gøy å gå i museum og gå etter planlagte turer og andre sånne ting. Men det er veldig fint å bare gå en tilfeldig retning. Les: UTEN MUSIKK. Det å bare gå rundt å ta inn alle lyder og syn er noe for seg selv. På den lille rusleturen hørte jeg noen sykler som burde smøres, jeg hørte et par le høyt sammen, og unger som lekte.

Nå tilbake til det jeg kom over!

Jeg så en liten gate som virket koselig å gå gjennom, så det gjorde jeg. Da jeg kom ut av den så hørte jeg musikk i det fjerne. Uten å tenke endte jeg opp med å gå mot musikken. Jo nærmere jeg kom begynte jeg å se fargerike lys og diskokuler. Der har det nemlig en isbane! Og isbanen var en etasje ned så vi kunne stå på bakkeplan å se ned på alle som skøytet rundt og rundt. Dette var ute så man kunne få med seg det lille man kan se av stjernehimmel i en opplyst by. Mens jeg sto der så begynte jeg å kjenne på hjemlengselen og det at jeg er alene her uten noen jeg er glad i. Det hadde vært veldig gøy å ha med seg noen ut på isbanen, for det så skikkelig gøy ut. Alle både voksne og barn, voksne som oppførte seg som barn. Alle skøytet rundt med de største glisene.

Det var en fyr der som virkelig levde sitt beste liv der. Han tok piruetter, fancy bråstopper, morsomme armbevegelser, og baklengsgliding.

Nå sitter jeg på en mexicansk restaurant som heter Dos Amigos. Noe jeg syns er litt komisk siden «dos» betyr to, og jeg sitter alene. Egentlig burde det hete Uno Amigo. Hehehe må slå til noen vitser her også. Jeg lurer på om dette vil bli mitt faste sted fra nå, for her har de skikkelig god mat og bra Internett. Noe herberget ikke har så mye av. Og da mener jeg internettet. Herberget har veldig god mat de også. Når jeg skriver disse innleggene så kjenner jeg at lunta blir mindre og mindre for hvert innlegg. Kan tenkes hvordan den blir når jeg er på innlegg nr. 13.

Det er bare veldig treigt, så det å laste ned bildene tar evigheter og plutselig så vil nettet slutte å funke. Men men det finnes alltid en løsning og av og til en smule tålmodighet.

I morgen skal jeg jobbe i resepsjonen fra ettermiddagen. Så i morgen skal jeg prøve å ta enten en city tour eller få med meg noen museer. Forhåpentligvis vil jeg få en bedre forståelse rundt systemet i resepsjonen deres også.

Bis Morgen. Tschüss!!

Åpningstider - Resepsjon

Mandag - Fredag: 06.30 - 22.00.
Lørdag - Søndag: 07.30 - 22.00.

Ankomst etter kl 22.00?
Kontakt oss for sen innsjekk.

Dine fordeler som boende gjest: