3. November

I dag startet jeg dagen 06.18, klar for å ta toget fra Lillehammer til Gardermoen. Kvelden før forberedte jeg alt. Jeg pakket og tok med meg bagasjen på jobb slik at jeg skulle slippe å dra den med meg ned fra leiligheten. Jeg gikk ned hele 45 minutter før toget gikk 07.14, kun for å lage meg en god latte.
Kofferten sto i resepsjonen og ventet på meg fra kvelden før. Jeg lagde kaffen og satte meg på toget. Det var svært få som skulle ta toget så tidlig en søndagsmorgen. Det var for det meste eldre folk som kanskje skulle hjem igjen etter å ha besøkt familie.
Et minutt eller to går før jeg innser at kofferten står igjen inne i resepsjonen, og jeg løper for å hente den før toget går. Jeg skal innrømme at jeg kan være litt av et rotehue!

Jeg ankommer Gardermoen og det renner ut folk som hadde gradvis fylt toget på vei inn. Flyet mitt gikk ikke før 12.20 så dette ga meg masse god tid til å observere alt som foregikk der inne. Jeg finner en plass å sitte, og der blir jeg sittende å se. Forbi gikk det noen guttegjenger klare for en heftig tur til utlandet, allerede fulle av energi og kanskje litt promille(?). Litt lenger bak kommer en barnefamilie med to småbarn. Kanskje nervøse for en flytur med småbarn eller helt rolige med full kontroll og alle passene på plass i veska til mor. Jeg ser mange par som skal på kjærestetur eller på vei hjem fra en vellykket tur. Mange turister løper forvirret rundt for å finne riktig gate eller finne igjen den ene personen i gruppa som bestemte seg for å gå unna for å se på solbriller. Karene har satt seg i baren med en halvliter, mens fruen er å kjøper seg en ny veske.

Endelig kom tiden for å gå om bord flyet og jeg var litt ekstra spent, for jeg hadde nemlig prøvd ut et lifehack jeg lærte for en stund siden. Hacket er som følger. Når du får muligheten til å velge sete når du sjekker inn billetten din, så velger du den raden ingen har valgt enda, og velger midtsetet i den raden. Da er nemlig sjansen stor for at de som reiser i gruppe, ikke vil splitte seg. Ergo, ingen velger setene ved siden av deg. Og da mine damer og herrer. Da får du en hel rad for deg selv! På denne flyturen funka det for meg. Jeg har egentlig ikke noe i mot å sitte med andre folk på fly, men jeg var rett og slett nysgjerrig om det funka.

Flyet lander ca 14.00, og jeg har sovet hele flyturen. Jeg går og henter bagasjen, og går videre til toget inn mot byen. Jeg hadde allerede fått en veldig god veiledning av de fra Stintfang, så jeg visste hvilket tog jeg skulle ta og hvor jeg skulle gå av.
Klokken 15.25 var jeg endelig fremme, og de i resepsjonen tok meg godt i mot. Rommet de ga meg har en nydelig utsikt over havnen og masse fine bygninger. Jeg fikk vite at de ikke hadde noe planlagt i dag, så jeg fikk muligheten til å utforske litt.
Etter å ha pakket ut, så dro jeg ut i Hamburg for å se hva byen har å vise. Jeg fant meg en elsparkesykkel og føyk av gårde gjennom nydelige gater. Uten GPS fant jeg en sushibuffet som ropte på meg. Jeg spiste meg god og mett til det punktet man kan sovne der man sitter. Da var det på tide å komme seg hjem igjen.

Nå sitter jeg på rommet mitt klar for morgendagen. Her har de ansatte en felles frokost sammen etter alle gjestene har spist. Dette syns jeg høres så koselig ut, og en fin måte å få snakket sammen og skape et godt miljø. Nå skal jeg snart sove slik at jeg er uthvilt og klar for alt de har å gi meg.

Dette var dagen i dag. Vi sees i morgen!

En smule trøtt på toget

Heeel rad for meg selv!

Jugendherberge Hamburg auf den Stintfang

En nydelig velkomst!

Ordentlig god køyeseng

Må ha med litt mer av meg også!

Når bare det her er fint, så gleder jeg meg til å se resten!

Ikke glem utsikten på rommet!

Åpningstider - Resepsjon

Mandag - Fredag: 06.30 - 22.00.
Lørdag - Søndag: 07.30 - 22.00.

Ankomst etter kl 22.00?
Kontakt oss for sen innsjekk.

Dine fordeler som boende gjest: