Hallo, og god dag!

I går var den aller siste dagen min i Hamburg! Det var både trist og godt å reise hjem. Før jeg forteller om den siste dagen min, så vil jeg bare si at dette innlegget har to dager i seg. Jeg har fult kjør igjen så fort jeg lander i gode Norge igjen. Jeg skal nemlig rett til ottacup.

Jeg startet dagen med å løpe gjennom hele byen etter spesifikke ting, noe som var helt forferdelig vanskelig… Jeg brukte gode 3 timer på å finne det jeg lette etter. Jeg skal ikke nevne det, for det er julegaver det er snakk om, så det får dere ikke vite. Ettersom jeg brukte så mye tid på å lete, så hadde jeg ikke så mye tid til over til å gjøre noe annet i mellomtiden. Så jeg dro tilbake til herberget for å pakke og rydde etter meg. Ved vaktskifte leverte jeg sjokoladen jeg hadde tatt med meg. Det var en smørbukk og hjerte-sjokolade. Jeg kan trygt si at det var en fulltreffer hos alle.

Da jeg skulle starte på jobb, så skulle jeg sitte med Tanja oppe på kontoret. Det er hun som har ansvaret for å booke alle arrangementene gruppene skal delta på. Hun bestiller alle billettene til harbor-tour eller lunsj på visse restauranter osv. Jeg fikk se hva slags tilbud de fikk av alle selskapene og hvordan de presenterte opplegget til gruppene. Etter jeg fikk se hva Tanja drev med, gikk jeg for å hjelpe til på kjøkkenet under middagen. Her var det bare å sørge for at det var nok mat i alle bakkene i varmdisken. Det har det samme oppsettet som frokosten hadde, så jeg var godt kjent med det fra tidligere.

Etter jobb dro jeg til Margarita hvor det var avskjedsfest for meg og noen andre kollegaer som hadde sluttet. Det var så koselig å ha alle de jeg fikk så god kontakt med over de to ukene samlet. Vi snakka og lo helt til jeg måtte dra for å ta toget til fly plassen. Gjengen som herberget har er virkelig noe for seg selv. Vi har allerede planlagt en world wide tour hvor vi besøker alle hjemstedene til alle. Jeg har virkelig fått noen fine vennskap som jeg kommer til å ha livet ut. Jeg er så takknemlig for dette programmet hvor jeg får både god lærdom og gode vennskap.

Bare for å gå kjøpt gjennom hva jeg har lært fra herberget i løpet av denne perioden. Jeg har lært at de har et eget bookingkontor som styrer alt av telefoner, reservasjoner og gruppeopplegg. Jeg har lært litt i resepsjonen av de enkle greiene som å sjekke ut og forberede til kommende grupper. Jeg har lært viktige rutiner som å sjekke alle skap i rommene som hadde avreise den dagen i tilfelle noen hadde glemt noe. Jeg har lært litt om hva de gjør på kjøkkenet, ikke mye men litt. Jeg har lært litt mer og tror jeg, men det viktigste er vel at jeg har lært at Hamburg er en fantastisk nydelig by!!

Tusen takk for meg og tusen takk for at dere har fulgt med meg på denne reisen. Nå sitter jeg på flyplassen og venter på flyet mitt. Jeg sier herved takk for meg!

Tschüss!!!

Jugendherberge Hamburg auf den Stintfang

Åpningstider - Resepsjon

Mandag - Fredag: 06.30 - 22.00.
Lørdag - Søndag: 07.30 - 22.00.

Ankomst etter kl 22.00?
Kontakt oss for sen innsjekk.

Dine fordeler som boende gjest: